Geoblog.pl    schabu87    Podróże    XII Mistrzostwa Autostopowe 2009    granica

granica

Ukraina
Ukraina, Medyka

Do Medyki docieramy marszrutką z dworca we Lwowie. Cena biletu-15 hrywien/os. Liczba pasażerów-ile wlezie! Mimo miejsc stojących podróż jest miłym doświadczeniem. Z głośników wydobywa się ukraińska muzyka, wszędzie słychać ożywione rozmowy.

Na granicy kupujemy zakupy w markecie(poza alkoholem ciężko znaleźć coś o wiele tańszego niż w Polsce), a następnie kierujemy się na granicę. Mamy szczęście(szczególnie Ewelina-celnicy wyznają zasadę "panie przodem"). Ja po odstaniu kilku(nastu/dziesięciu) minut też docieram na drugą stronę.

Na koniec garść informacji praktycznych:
1. Medyka jest jedyną granicą, którą można przekroczyć pieszo. Jest to szczególnie ważne dla autostopowiczów, których wiele kierowców wysadza tuż przed granicą.
2. Przy wjeździe na Ukrainę trzeba wypełnić podwójny formularz. Jedną część zabierają celnicy, drugą musimy oddać przy wyjeździe z kraju.
3. Przez granicę możemy przewieźć 1 litr wódki, 2 litry wina, 2 paczki papierosów(40 sztuk) - (maj 2009) Jeśli chcemy zarobić parę złotych, można kupić papierosy i sprzedać je po drugiej stronie granicy. Chętnych nie brakuje.