Geoblog.pl    schabu87    Podróże    Oslo - Barcelona 2008    czasem słońce, czasem deszcz

czasem słońce, czasem deszcz

Norwegia
Norwegia, Brimnes

Po przeprawie promowej jesteśmy pewni że szybko coś złapiemy. Po chwili zaczyna padać. Mimo że podróżujemy już od dobrych kilku dni, dopiero drugi raz mokniemy. Podchodzimy kilometr dalej i znajdujemy budkę, w której możemy się schować. Przy okazji jest blisko drogi więc możemy łapać stopa w deszczu będąc suchym.

Czekamy... czekamy... i dalej czekamy. Auta przejeżdżają bardzo rzadko. Droga kręta ale widzimy co się na niej dzieje, bo znajdujemy się dosyć wysoko. Możemy robić sobie przerwy bez obawy że jakieś auto przejedzie, a my nie zdążymy pomachać. Po paru godzinach wydaje się nam, że nie pozostaje nic innego niż wrócenie do miejsca, z którego odpływają promy i popytanie wśród pracowników czy nie podrzuciliby nas do najbliższego miasta jak będą wracać do domu(w Norwegii duża część promów nie kursuje w godzinach nocnych).

Gdy szykujemy się do powrotu nadjeżdża autokar. Zatrzymuje się i chwilę później zmierzamy do miejscowości Odda. Szkoda tylko że ta przyjemność jest płatna. Z drugiej strony, mimo wspaniałych widoków, wszystko jest lepsze niż spędzenie nocy z dziurze z której właśnie wyjeżdżamy.

Po kilkudziesięciu kilometrach i kilku przymusowych, bardzo gwałtownych hamowaniach, (których nie da się uniknąć ze względu na bardzo kręte i wąskie drogi) docieramy do Oddy.