Geoblog.pl    schabu87    Podróże    Oslo - Barcelona 2008    do preikestolen coraz bliżej

do preikestolen coraz bliżej

Norwegia
Norwegia, Nesvik

Po przeprawie promowej znowu wystawiamy na próbę nasze szczęście. Nie wiemy czy uda się nam dojechać do Preikestolen za dnia.

Nasze obawy nie spełniają się - zatrzymuje się facet jadący aż do Strandu. Po rozmowie z nami zmienia plany i zawozi nas pod Preikestolen. Przy okazji opowiada o parze autostopowiczów z Czech, których miesiąc wcześniej zabrał dokładnie z tego miejsca, co nas.

W drodze udziela wielu pożytecznych informacji i daje rozkład promów. Gdy docieramy na miejsce, strasznie wieje. O marszu na górę nie ma mowy - jesteśmy zmęczeni i nie wiemy co nas czeka po drodze. Podejrzewamy że rozbicie namiotu na trasie mogłoby być trudne ze względu na skalne podłoże i na silny wiatr.

Rozbijamy namiot niedaleko wody i kładziemy się spać. Po 10 minutach zwijamy go z powrotem z innym miejscu. Wieje tam mocno, że rano obudzilibyśmy się bez namiotu. Idziemy bardziej w głąb lądu, rozbijamy namiot między choinkami i kładziemy się spać.